Sunday, June 7, 2015

Cambodia News

ក្រុមហ៊ុន​ស្រាវជ្រាវ​​របស់​អង់គ្លេស ​​​វិភាគ​ឃើញ​សក្ដានុពល​ ៧ ចំណុច​​របស់​សេដ្ឋកិច្ច​​​​កម្ពុជា​​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន និង ពេល​អនាគត

ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​ប្រភព៖​ www.flickr.com
ខាង ​ក្រោម​នេះ​ជា​លទ្ធផល​នៃ​ការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​របស់​ក្រុមហ៊ុន Euromonitor International របស់​អង់គ្លេស​ដែល​ជំនាញ​ខាង​ស្រាវជ្រាវ និង​វាយ​តម្លៃ​អំពី​ស្ថានភាព​សេដ្ឋកិច្ច និង​ទីផ្សារ​សម្រាប់​លក់​ផលិតផល​។ ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​ស្ថិត​ក្នុង​ចំណោម​ទីផ្សារ​ដែល​ត្រូវ​ប៉ាន់​ជាង​គេ ​ទាំង ២០ ប្រទេស​នៅ​ទូទាំង​ពិភពលោក។ មាន​ន័យ​ថា​នេះ​ជា​ឱកាស​ដ៏​ធំ​សម្រាប់​ការ​ធ្វើ​វិនិយោគ និង​បោះទុន​រក​ស៊ី។ ខាងក្រោម​នេះ​ជា​ទស្សនវិស័យ ៧ ចំណុច​ដែល​គូស​បញ្ជាក់​ថា​ហេតុ​អ្វី​ស្រុក​ខ្មែរ​មាន​សក្ដានុពល​ខ្លាំង​ខាង​ វិនិយោគ​ពី​ក្រៅ​ស្រុក។

១) ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​​កម្ពុជា​រំពឹង​ថា នៅ​តែ​មាន​សន្ទុះ​ជា​បន្តបន្ទាប់​នៅ​ពេល​អនាគត
កំណើន ​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា​​​ បាន​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ចន្លោះ​ពី ៦% ទៅ ៧% ក្នុង​ឆ្នាំ ២០០៩ ដល់ ឆ្នាំ ២០១៣ កន្លង​ទៅ​នេះ។ កំណើន​អភិវឌ្ឍ​ជា​បន្តបន្ទាប់ តម្លៃ​ពលកម្ម​ថោក និង មាន​ទំនោរ​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​វិនិយោគ​ទុន​មក​ពី​​ក្រៅ​ស្រុក​ដែល​មាន​ដូច​ជា​ មហាយក្ស​ចិន​ជា​ដើម និង​ដៃគូ​ជា​ច្រើន​ទៀត​នៅ​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន​។ ទាំង​នេះ​ជា​សក្ដានុពល​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា។ បន្ថែម​ពី​លើ​នេះ​ ​​ប្រទេស​កម្ពុជា​​​​មាន​សេដ្ឋកិច្ច​ចាយ​ប្រាក់​ដុល្លារ​​ដ៏​ធំ​មួយ​​នៅ​ ក្នុង​តំបន់​ ដែល​​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​យ៉ាង​ច្រើន​ដល់​​វិនិយោគិន​ទាំង​នោះ។

នៅ​ចន្លោះ​ឆ្នាំ ២០១៣ ដល់​ឆ្នាំ ២០១៨ ខាងមុខ​​គេ​រំពឹង​ថា សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា​ជា​មធ្យម​នឹង​មាន​កំណើន​ថេរ ៧%។ នេះ​គឺ​ជា​កាលានុវត្តនភាព ឬ បរិបទ​​មួយ​​សម្រាប់​ជំរុញ​ឲ្យ​វិស័យ​​សេវាកម្ម ការ​លក់រាយ អចលនទ្រព្យ ទេសចរណ៍ និង ពាណិជ្ជកម្ម​ទិញ​លក់​ជា​សាកល​មាន​កំណើន​ឆាប់​រហ័ស​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​នេះ។ យ៉ាងណាមិញ វិស័យ​​ទេសចរណ៍​គឺ​ជា​ឧស្សាហកម្ម​គ្មាន​ផ្សែង​មួយ​ដែល​ជា​​វិស័យ​ដ៏​មាន​ សក្ដានុភាព​បំផុត​​មួយ​សម្រាប់​ជំរុញ​ឲ្យ​មាន​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ដែល​នាំ​មក​ នូវ​កំណើន​អភិវឌ្ឍ​លើ​វិស័យ​រមណីយដ្ឋាន និង បដិសណ្ឋារកិច្ច។

ប្រភពរូបភាព៖ skyscrapercity

២) កម្លាំង​ពលកម្ម​ដ៏​មាន​សក្ដានុពល​នៅ​​ក្នុង​ចំណោម​យុវជន​កម្ពុជា
នៅ ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០១៣ កម្ពុជា​មាន​ចំនួន​ប្រជាជន​ជាង ១៥ លាន​នាក់​​ហើយ​ភាគ​ច្រើន​ជា​យុវជន​ដែល​មាន​​វ័យ​ ២៧ ឆ្នាំ។ ចំនួន​ប្រជាជន​នេះ​នឹង​បន្ត​កើន​ឡើង​ជា​បន្តបន្ទាប់​រហូត​ដល់ ១៧ លាន​នាក់​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០២០ ខាងមុខ។ នេះ​បាន​ផ្ដល់​ឱកាស​យ៉ាង​ច្រើន​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច​ដែល​ជា​ ការ​ផ្តល់​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​ដ៏​ធំ​មួយ​សម្រាប់​យុវជន និង ​ផ្តល់​ជំនាញ​វិជ្ជាជីវៈ​ដល់​យុវជន​​ទាំង​នោះ​។ យ៉ាងណាមិញ ដោយសារ​តែ​ប្រជាជន​កម្ពុជា​ភាគច្រើន​បាន​រស់​នៅ​​តាម​ជនបទ ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ការ​កំណែទម្រង់​ផង​ដែរ​ដើម្បី​ឲ្យ​ សេដ្ឋកិច្ច​មាន​ចិរភាព​នៅ​ពេល​អនាគត។

ប្រភពរូបភាព៖ akp.gov.kh

៣) ការ​​អភិវឌ្ឍ​​ប្រព័ន្ធ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​បន្ថែម​​ដើម្បី​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​
កង្វះ ​ប្រព័ន្ធ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និង ការ​ផ្គត់ផ្គង់​អគ្គិសនី​នៅ​មាន​កម្រិត​គឺ​ជា​បញ្ហា​ប្រឈមមុខ​មួយ​សម្រាប់​ ការ​អភិវឌ្ឍ​នៅ​កម្ពុជា​។ ទោះបី​ជា​បែប​នេះ​ក្តី ស្ថានភាព​នេះ​នឹង​ល្អ​ប្រសើរ​ឡើង​ជា​បន្តបន្ទាប់ ​តាម​រយៈ​ការ​អភិវឌ្ឍ ជួសជុល កំណែលម្អ​​ឡើង​វិញ​​របស់​រដ្ឋាភិបាល និង ​ការ​កសាង​បណ្ដាញ​ផ្លូវ​ដែក​នៅ​ពេល​អនាគត។ ​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ រដ្ឋាភិបាល​​បាន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​មាន​​​ការ​សាងសង់​​នូវ​គម្រោង​នានា​ដូច​ជា​ រោងចក្រ​ផលិត​ថាមពល ការ​វិនិយោគ​លើ​វិស័យ​​ថាមពល​ដែល​​កើត​ឡើង​វិញ​​ដែល​ជា​ផ្នែក​ដ៏​សំខាន់​ សម្រាប់​ផ្គត់ផ្គង់​ថាមពល​អគ្គិសនី​ឲ្យ​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ជាង​មុន និង កាត់​បន្ថយ​​ថ្លៃ​​ចំណាយ​លើ​ថាមពល​អគ្គិសនី​នេះ​ជូន​ប្រជាពលរដ្ឋ និង អ្នក​វិនិយោគ ព្រម​ទាំង​កំណែទម្រង់​លើ​វិស័យ​ច្បាប់​​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ វិនិយោគ​កាន់តែ​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​ជាង​មុន។

ប្រភពរូបភាព៖ leightonasia

…ក្រុមហ៊ុន CPHL Cambodia ចុះ​កុងត្រា​​​ ដើម្បី​សហការ​គ្នា​ស្រាវជ្រាវ​ប្រេង​នៅ​ប្លុក D ក្នុង​​ដែន​សមុទ្រ​ខ្មែរ…

៤) ​កំណើន​អ្នកមាន​ប្រាក់​ចំណូល​មធ្យម​កាន់តែ​ច្រើន​ឡើង​ ជំរុញ​ឲ្យ​​វិស័យ​លក់រាយ​​មាន​កំណើន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស
​ កំណើន​អ្នកមាន​ប្រាក់​ចំណូល​មធ្យម​នៅ​ក្នុង​​ប្រទេស​កម្ពុជា ជា​ពិសេស​​អ្នក​រស់​នៅ​ទីក្រុង​​កាន់តែ​ច្រើន​ឡើង​ បាន​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​កំណើន​នៃ​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​​​កាន់តែ​ច្រើន​ឡើង​ដែរ ​ជា​ពិសេស​លើ​វិស័យ​លក់​រាយ។ ប្រជាជន​វណ្ណៈ​កណ្តាល​ចាប់​ផ្ដើម​ចំណាយ​លើ​ការ​ប្រើប្រាស់​ផលិតផល​ថ្មីៗ និង ទិញ​សេវា​ធានារ៉ាប់រង​ជា​ដើម ហើយ​ក្នុង​នោះ​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ ខេត្ត​សៀមរាប និង ខេត្ត​ព្រះសីហនុ គឺ​ជា​តំបន់​ពិសេស​​ដែល​គេ​រំពឹង​ថា នឹង​មាន​សក្ដានុពល​ខ្លាំងក្លា​លើ​ទីផ្សារ​លក់រាយ​នេះ។

សុទិដ្ឋិនិយម​មួយ​សម្រាប់​ទីផ្សារ​លក់រាយ​របស់​កម្ពុជា​ នឹង​បន្ត​ភាព​ខ្លាំង​របស់​វា ខណៈ​ដែល​ប្រជាជន​កម្ពុជា​ដែល​​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​វណ្ណៈ​កណ្ដាល និង អ្នក​មាន​បំផុត​ក្នុង​ចំណោម​ប្រជាជន​ដែល​បំពេញ​ការងារ ​នឹង​មាន​​ចំនួន​ស្មើ​នឹង ៣២% ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០១៧ ខាងមុខ ពោល​គឺ​បាន​កើន​ឡើង​ពី ១៦% កាល​ពី​ឆ្នាំ ២០០៨ កន្លង​ទៅ​។

ប្រភពរូបភាព៖ japantimes

៥) ការ​ផ្គត់ផ្គង់​ផលិតផល​នៅ​លើ​ទីផ្សារ​​បន្ត​បោះ​ជំហាន​ទៅ​មុខ​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស​​
នៅ ​ចន្លោះ​ឆ្នាំ ២០០៩ ដល់​ឆ្នាំ ២០១៣ គេ​បាន​រក​ឃើញ​ថា រាល់​ការ​ប្រើប្រាស់​​ផលិតផល​គ្រប់​ប្រភេទ​នៅ​លើ​​ទីផ្សារ​មាន​ការ​កើន​ឡើង​ គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់។ ក្នុង​ចំណោម​ផលិតផល​ទាំងនោះ អាហារ​​វេច​ខ្ចប់​​បាន​កើន​ឡើង​ខ្ពស់​ជាងគេ​​ដែល​មាន​ទំហំ​ទីផ្សារ​​គិត​ជា​ ទឹកប្រាក់​ស្មើ​នឹង ៧៧៩ លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០១៣ បន្ទាប់​ពី​មាន​​អត្រា​កំណើន​ប្រចាំ​ឆ្នាំ ១១% កាល​ពី​ឆ្នាំ ២០០៩។

​​​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ២០១៣ អាហារ​ប្រភេទ​នំ​ដុត និង​អាហារ​ផ្សំ​អំពី​ទឹក​ដោះ​គោ​ដែល​វេច​ខ្ចប់ មាន​ច្រើន​មុខ​នៅ​លើ​ទីផ្សារ ប៉ុន្តែ​ទំហំ​អាហារ​លក់​ចេញ​ក្នុង​បរិមាណ​ច្រើន​បំផុត​គឺ​អាហារ​ក្លាស់សេ (frozen food) និង​អាហារ​ក្រៀម អាហារ​ឆ្អើរ និង​អាហារ​ស្ងួតៗ ដែល​លក់​ដាច់​រហូតដល់ ២៨% ពី​ឆ្នាំ​២០០៩ – ២០១៣។ តាមពិត គេ​មិន​នឹកស្មាន​ថា​អាហារ​ប្រភេទ​នេះ​លក់​ដាច់​លើស​មុន​ដល់​ថ្នាក់​នេះ​សោះ ព្រោះ​គេ​ធ្លាប់​ព្យាករណ៍​ថា​កើន ១០% ប៉ុណ្ណោះ។

​ភេសជ្ជៈ​ប្រភេទ​គ្រឿង​ស្រវឹង (alcoholic) ​លក់​ដាច់​លើស​មុន ១៣% ពី​ឆ្នាំ២០០៩ – ២០១៣។ ក្នុង​ចំណោម​ភេសជ្ជៈ​ស្រវឹង ឬ​ភេសជ្ជៈ​មាន​ជាតិ​អាល់កុល គេ​ចាត់​ទុក​ថា​ស្រាបៀរ​មាន​ម៉ាក​យីហោ​ច្រើន​បំផុត​នៅ​លើ​ទីផ្សារ​ពិភពលោក ហើយ​អត្រា​កំណើន​លក់​ចេញ​ចំនួន ១៤% ពី​ឆ្នាំ ២០១៣ – ២០១៨។

ប្រភពរូបភាព៖ movetocambodia

…អង្គរវត្ត​ជាប់​ចំណាត់ថ្នាក់​លេខ១ ជា​ប្រសាទ​​ពេញ​និយម​បំផុត​សម្រាប់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ…

៦) ​មុខ​ទំនិញ​ដែល​ត្រូវ​ប៉ាន់​បំផុត​នៅ​លើ​ទីផ្សារ គឺ​គ្រឿង​អេឡិចត្រូនិក
​ នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា មុខ​ទំនិញ​អេឡិចត្រូនិក​ដែល​ត្រូវ​ប៉ាន់​បំផុត​ គឺ​ប្រភេទ​ឧបករណ៍​សម្រាប់​ប្រើប្រាស់​ប្រចាំថ្ងៃ​ដូចជា​ក្នុង​ផ្នែក៖ កម្សាន្ត (ទូរទស្សន៍ វិទ្យុ) – ផ្នែក​ទំនាក់ទំនង​គ្នា (ទូរស័ព្ទ) និង​សម្ភារៈ​ការិយាល័យ។ ពី​នេះ​ទៅ​មុខ​ប្រាំ​ឆ្នាំ​ទៀត ក៏​មុខ​ទំនិញ​ទាំង​នេះ​នៅ​តែ​ត្រូវ​ប៉ាន់។ កត្តា​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ទំនិញ​ប្រភេទ​នេះ​ត្រូវ​ប៉ាន់​ខ្លាំង ​ព្រោះ​មនុស្ស​កាន់​តែ​មាន​ជីវភាព​ធូរធារ អ្នក​វណ្ណៈ​ទាប បាន​រួច​ផុត​ពី​ភាព​ក្រីក្រ​មក​ជា​អ្នក​វណ្ណៈ​កណ្ដាល (middle class) ដែល​មាន​លទ្ធភាព​ទិញ​ទំនិញ​ជាប់​ធន់​បាន​យូរ (durable goods)។ ម្យ៉ាងទៀត ទៅ​ទល់​នឹង​ឆ្នាំ២០២០ ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​នៅ​តំបន់​ឆ្ងាយៗ​ក៏​មាន​ភ្លើង​អគ្គិសនី​ប្រើប្រាស់​ផង​ដែរ ដូចនេះ ទំនិញ​​ទាំង​នោះ​កាន់​តែ​វាយលុក​ទីផ្សារ​ខ្លាំង។

ប្រភពរូបភាព៖ product.code-soft

៧) ការ​ធ្វើ​មូលដ្ឋានីយកម្ម (localization) ​ផលិតផល​​ដែល​អ្នក​ជំនួញ​​ត្រូវ​ពិចារណា​
​ ពី​ឆ្នាំ២០១៣ – ២០១៨ គេ​ព្យាករណ៍​ថា​មនុស្ស​កាន់​តែ​មាន​តម្រូវ​ការ​ទំនិញ​ដែល​នាំ​ចូល​ពី​ក្រៅ​ ស្រុក​។ ពលរដ្ឋ​កម្ពុជា​ចូល​ចិត្ត​ប្រើប្រាស់​ផលិតផល​ល្អៗ និង​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់​ពី​សហរដ្ឋ​អាមេរិក និង​ផលិតផល​មាន​ម៉ាក​ល្បីៗ​នៅ​បស្ចិមប្រទេស​។ នៅ​ក្នុង​ចំណោម​នោះ ទំនិញ​ដែល​ត្រូវ​ប៉ាន់​មាន​ដូចជា៖ អាហារ​កញ្ចប់ – ភេសជ្ជៈ​ផ្អែម – ស្រា – បារី – ស្រាបៀរ – គ្រឿង​សម្អាង និង​គ្រឿង​ថែរក្សា​សម្ផស្ស – របស់​តុបតែង​ខ្លួន។ ភាគច្រើន​ក្រុមហ៊ុន​ធំៗ​កម្រិត​អន្តរជាតិ ច្រើន​តែ​ចូល​ហ៊ុន​គ្នា​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន​ក្នុង​ស្រុក ដើម្បី​សហការ​គ្នា​រកស៊ី ដើម្បី​ងាយស្រួល​កសាង​បណ្ដាញ​ចែកចាយ​ផលិតផល៕

0 comments:

Post a Comment